Inte helt enkelt

När smäller det till?
 
Att vara skidåkare och bo i de mer södra delarna av landet kan vara en kombination som inte alltid är helt klockren. Efter att ha varit bortskämd med bra vintrar senaste åren och speciellt den senaste då jag var boende i Bruksvallarna så är man nu lite luttrad nu när denna års vinter verkar vänta lite på sig. Men jag tror starkt på att den blir ytterligare en kanonvinter och till helgen verkar kung bore äntligen ta sitt grepp om landet igen.

Och egentligen är det inget att gnälla över, det är ju självvalt att bo där man bor och då får man ta konsekvenserna därefter. Dessutom har jag en tro på att det här med barmarksträning in långt på säsong kanske inte är så dåligt egentligen, utan kanske tvärtom, man håller trycket uppe och boostar bra träning. Hellre bra högkvalitativ barmarksträning än att åka land och rike runt för att träna på någon halvtaskig slinga med snö som man själv hade fått till bättre genom att frosta ur frysen, visst det kanske inte är så sexigt att köra löpning i december men fan det är bara att bita ihop.

 Självklart är längtan efter snö och vinter stor, ja menar det är ändå en vintersport vi håller på med, men tills dess att den kommer så är det bara att hålla lågan uppe. Det finns dom som har det värre.

Såklart är abstinensen stor över att inte få vara på snö, lyckligtvis hade jag en grym vinter i bruksvallarna där jag tränade mkt och hårt ända in i maj på laggen. Men sen dess är ett besök i Torsby skidtunnel i augusti det närmaste jag kommit det vita guldet. På skidgymtiden var man fan bortskämd ändå, då bestod hösten av ett flertal besök i tunneln samt en grym skidresa ner till alpland och Ramsau, en resa som jag hoppas ha möjlighet att göra inom kort igen förhoppningsvis.

Offpistklättring på Dachsteinglaciären

Påtal om skidresor så var jag häromdagen inne och surfade på nätet och gled in på www.alltomskidresor.se , en schysst och en enkel sida som jag kan rekommendera för er som ska ut och leta puder.

 Dom hade en hel del fina resor söderöver till allt från alperna till Nya Zeeland. Klickade mig vidare till deras snödjupsida och kunde konstatera att de hade ca 287 cm vitt fint puder i Revelstooke, Kanada nu. 287 CM!!!!!



 Kanske ska man ta en flight över och hämta hem lite av det, det hade vart nice att ha i reserv istället för att behöva krossa piggelinpinnarna i frysen för att få hasa lite lagg.

Näe nu ska jag sluta drömma om snö, nu är det ett löppass med stavar som gäller, bara å bita ihop och köra på, för vinter blir det alltid, glöm inte det gott folk.

Inga kommentarer: