Avlidit??

 Rusakulans topp med Scotten under söndagen

 Rusakulans topp fredag kväll under ett fint 2,5 timmes pass löpning med Gustav Sundström

 Återhämtning deluxe med isbad efter lördagens fotbollsmatch, mtbpass samt styrka


Några finfina vitaminbomber av trädgårdens bär har det blivit


Sen i onsdags har det inte blivit mkt skrivet alls på denna hemsida, ingenting alls faktisk. Däremot så har det blivit rikligt med bra och kvalitativ träning, ja jag har tränat på rätt bra faktiskt och varit rätt brutal och hänsynslös mot mig själv denna sista hårda vecka under denna träningsperiod. Det har känts stabilt och även fast jag varit sliten nu mot slutet så har jag hållt bra nivå på passen . . . .


Mån: Skejt, fartlek a2/a3 + impulser samt spurter./ styrka 30x30/30. intensiv fotbollsträning samt 10x70/20 intervaller löpning.

Tis: Stakning 1,5 timme + 4x4 minuters maxintervaller, 2 st stakning uppför samt 2 stycken smirredrag i brant backe. Mtb 0,45.

Ons: Vila

Tor: Mtb + Spänst/explosivitetspass+mtb+ styrka 30x30/30.  Fotbollsträning samt maxlöp.

Fre: Klassiska intervaller 3x2min stakning+ 3x4,5 min smirredrag. Löpning 2,30

Lör: Löpning/mtb. Fotbollsmatch, 90 minuter på mittfältet + styrka 20x30/30 + jogg.

Sön: MTB långpass 2,30  ( 1 timme a2/a3 33 km/h i snittfart + 1,30 a1). Styrka 60x40/20 + jogg.

Summering. 22 timmar.


Veckan som kommer så kommer jag dra ner på träningen rätt rejält och kommer låta en lite sliten och trött kropp få vila upp sig efter 3 veckors hårdkörning, jag kommer träna runt 10-12 timmar och mestadels lugna pass. Tanken är att få vila kroppen lite samt att få chansen att piggna till och få upp formen lite. Under nästa period så kommer jag öka på mängden och dra ner intensiteten på de hårda passen och istället fokusera på långa tröskeldrag.

Inga kommentarer: