Återupvaknandet


Efter att ha tagit det easy ett par dagar så var det så dags idag att få ett rejält återuppvaknande, nu har jag fått min nyttiga och behövliga vila och det är dags att bomba på igen och jag rivstartade rätt bra.
Veckans träning hitills . ..

Mån: MTB 0,45 / Fotboll
Tis: Rullskidor skejt 0,50 promenadtempo + styrka 20x30/30
Ons : Vila

Har ju inte direkt varit stenhård, så det var en liten chock kroppen fick under de första minuterna på första intervallerna under morgonens intervallpass. Jag brände av ett fint stakintervallpass med 5 stycken 10 minuters intervaller med 2 minuters vila mellan varje, jag fick till en fin blandning av stakning brant uppför och stakning i lite lättare kupering. Just stakningen som jag kämpar febrilt med att förbättra då jag känner att jag troligtvis har överkroppsstyrkan för att bli en bra stakare men just nu inte har träffen i staktaget och inte alls får med magen på det sätt som jag borde. Mkt handlar om att hitta rätt i träffen och komma upp högt i position för att utnyttja powern i överkroppen, detta är dock inget som sker över en natt utan det krävs finslipning över lång tid, men jag jobbar på det och dagens pass var ett bra steg.

Så 50 fina effektiva intervallminuter fick jag idag och där snittpulsen landade på 185, en lagom och bra tröskelpuls. Skönt! Nu är vi igång!

Inga kommentarer: