Positivt överraskad



Att börja spela fotboll igen har hitills varit klockrent, dels för att få lite variation i träningen och dels för att det fortfarande är förbannat kul, att vara en del av ett lag kontra skidåkningen när man är en ensamvarg har både sina för och nackdelar, men det är kul att variera. När jag kom ner på första träningen så hade jag inga höga förväntningar, sist jag spelade i a-laget så var vi 16 stycken och jag var som 14 åring ordinarie på mittfältet. Nu är det dock något helt annat, nu har vi både a och b lag, 41 spelare samt 3 tränare, det är konkurrens och det är så det ska vara och dessutom finns det möjligheter att skapa ett riktigt bra lag av det hela.

Senast i tisdags så slog vi ut Rynninge IK från Örebro ur cupen, notera att de spelar i division 1 och våra segersiffror skrevs till 5-2, snacka skräll! Dessutom är det ett riktigt skönt gäng att umgås med och hur många lag i de lägre divisionerna kan egentligen stoltsera med en egen inmarschlåt??? Imorse körde jag ett kortare cykelpass för att varva ur benen och ikväll blir det ett hårt styrkepass.

Inga kommentarer: