För att undvika att få bada i vassen

Regnigt och grått idag, typ som Meråker 2011 på bilden.

Nu är vi inne i träningen rejält känns det som och det börjar flyta på bättre och bättre vilket är skönt mentalt. Variationen på träningen har fortsatt och jag delar upp träningen rätt rejält vad gäller överkropp kontra benarbete för att på så vi få en effektivare träning på båda delarna och sen få ihop det till en bättre helhet.

Efter helgen där jag körde rätt mkt ben med långpass cykel, löpning, och fotbollsmatch så har jag de 2 senaste dagarna lagt mer krutt på överkropp istället. Igår körde jag en tuff variant på styrkepass dock med inte så mkt effektiv tid. Först löpuppvärmning 15 minuter för att sedan köra 20 minuter styrka non stop helt utan vila, där de första 10 minutrarna består av arm/rygg styrka och de sista 10 minuter bål. Jag slår på timern på klockan och kör sedan 20 minuter dvs 40 övningar non stop utan någon som helst vila, där det enda speciella är att jag byter övning var 30e sekund. Ett riktigt jobbigt pass men ack så effektivt. Efter det 10 minuter nedvarvning.

Nu imorse har jag kört ett tufft stakpass upp till Ånnaboda där jag kör stakning i brant backe 35( + uppvärmning/nedvarvning) minuter med en puls som pendlar mellan 170-185 hela tiden + lite extra vikt iform av en ryggsäck på 10 kg, även detta ett kort men bra och effektivt pass. Så nu är jag rätt mör i överkroppen.

I eftermiddag blir det fotbollsträning och sedan fokus på ben ett par dagar.



Inga kommentarer: