Mörbultad


Sen jag sist lämnade ett avtryck här så har det varit 2 relativt hårda dagar och idag känns det lite smått sletet, en skön känsla. Under Lördagen så stack jag ut på ett riktigt långpass på mtb, efter att ha justerat lite inställningar på både växlar och dämpare så går nu scale 20an som en dröm i skogen och för varje pass som går så ökar farten och våghalsheten i skogen och på de tekniska partierna. Turen som jag körde varade i ca 3,5 timme där jag bombade på rätt friskt de första 2 timmarna innan jag tog det lite lugnare mot slutet av passet för att inte bli allt för sliten inför söndagen. Under passets gång höll jag mestadels mig på stig och mindre grusvägar och kunde hålla en hög fart, jag körde turen Garphyttan - Södra Storstenshöjden - Ånnaboda - Filipshyttan - Grusgropen - Trolldalen - Tomasboda - Lisselängen - Hyttebacken - Klockhammar - Närkes kil - Frösvidal - Grusgropen - Lövåsen - Ånnaboda - Garphyttan. Plockade alltså en hel del höjdmeter och lyckades få upp maxpulsen i 194.

Igår morse körde jag sedan ett lättare styrkepass 30x30/30 samt jogg för att få lite cirkulation i benen inför eftermiddagen. På eftermiddagen var det fotbollsmatch som gällde och jag fick 85 fina minuter på innermittfältet i 7-4 segern. Till en början kände jag mig som en vilsen Stevie Wonder på planen men kom mer och mer in i det hela och lyckades med en i mina ögon acceptabel insats med 2 assist och lite andra målgivande aktioner. Att man sen är som en adhd och turboladdad Pontus Wernblom x 10 på plan är väl positivt i sig men gör att det känns desto mer idag, men det är det värt för satan vad roligt det är att smälla på.

Idag tar jag en lite lugnare dag med endast ett återhämtningspass på 45 minuter + rejäl stretch. Imorrn ska överkroppen få sig en rejäl duvning. Förra veckan landade på 16 timmar och ett bra träningsutbyte.

Inga kommentarer: