Schleetet



Hej på er! Ja nu börjar det kännas i benen att det blivit mkt träning just för dom de senaste dagarna. I fredags drog vi som sagt iväg på ett cykelpass uppe i bergen ovanför Pollencia och vidare mot Cap Formenator och hem igen, en tur som tog ca 4,5 timmar i distansfart och med en hel del höjdmeter plockade. På hemvägen valde jag att släppa loss benen lite för mig själv då lille klene Anders väggat, så jag drog på en 15 minuters intervall upp mot bergstoppen som ni ser ovan. Kände mig rapp och pigg i benen och drog upp pulsen på 195 slag.

Igår avverkade jag ett hårt styrkepass i gymmet på morgonen, 45x40/20, vilket kändes lite småsegt men som efteråt var skönt att ha gjort. På eftermiddagen körde jag sedan ett intervallpass löpning, valde att köra på löpbandet inne i gymmet då utetemperaturen visade på ca 35 grader. Löpte 4x4 minutersintervaller med 3 minuters aktiv vila emellan, de 2 första intervallerna körde jag på rätt lätt lutning medans de 2a två gick på ca 8 graders lutning.

4 bra intervaller och en topppuls på 203.

Som sagt det börjar bli lite slitet nu men kommer köra på hårt ända fram till tisdag kväll då vi lämnar Mallorca.

Inga kommentarer: