Supraintervaller 4x4

De senaste dagarna har känts stabila träningsmässigt och under torsdagen körde jag ett dubbelpass, återhämtningspass skejt + styrka. Igår så var jag uppe tidigt och körde ett intervallpass innan frukost som jag påbörjade 06:45, passet bestod av 4stycken 4 minuters intervaller i supraform dvs absolut max första minuten för att dra på sig mjölksyra och resten av intervallen i tröskelfart för att jobba med mjölksyra i kroppen.

På kvällen körde jag sedan återigen ett kort återhämtningspass. Bra tryck igår i grejerna och en helt annan känsla i skejt, idag kommer jag köra ett distanspass och styrkepass och imorgon kommer jag köra ett race. Nästa tävling härnäst är cupen i Ullricehamn och där passar söndagen mig väldigt bra medan lördagen kommer bli en rejäl utmaning.




Har så smått även börja fokusera träningen mot första söndagen i mars, mer stakning helt enkelt.

Inga kommentarer: