"Ähh rot int nå mer i de där nu"

Hej på er, back from Ulricehamn och helgens pissväder =) Gjorde ett ok lopp över 10 kilometer skejt idag, bitvis kan jag hålla trycket upp och bitvis inte, tyvärr orkar jag dock inte göra det över ett helt lopp utan då och då blir det en snabbdejt med stumbjörn.

Bra skidor, bra teknik men lite sämre motor kan man väl sammanfatta det som, det krävs att jag håller mig friskare än jag gjort i år för att jag ska kunna genomföra bra sammanhängande intervallperioder och höja kapaciteten, det har jag inte lyckats med i år och därför åker jag som jag åker och det märker jag själv särskilt under loppen då jag helt enkelt inte orkar hålla farten uppe, är inte tillräckligt genomtränad, men men är relativt nöjd med loppet idag! För att åka snabbare behövs det mer intervallträning och mindre distansfart, dessutom lite annat smått och gott, men det tar vi och slipar på inför nästa säsong och inte nu, så tänker inte rota nå mer i det. Ulricehamn var ok, punkt. Vi tar med oss det bra och blickar framåt mot nya race och nya helger!

Nu blir det 2 dagars lättare träning och sedan race igen på onsdag kväll i Tour de kifs 8e deltävling, 10 km skejt, vi showar på. Påtal om showa så var det de jag tänkte idag när jag stod på startlinjen, " nu ska de få se en riktig show", så jättemkt show blev det väl iof inte utan mest dregel och svett, men det var en skön impulstanke att starta ett lopp med. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker 800 timmar borde vara nog för att du ska vara tillräckligt genomtränad... Med ditt uttalade mål att köra 15-20 procent av all träningstid i A3 och utöver det endel A2 så är det inte för lite av det heller. Det är tvärtom för mkt av det goda..

Joel Hultin sa...

Absolut, kan mkt väl vara så det får utvärderas senare. De goda brukar ju segra till slut så någon gång kommer man få nytta av att ha det där i bagaget :-)

Anonym sa...

Fyra åkare efter i listan och 4,37 efter på 10 km... hm... "kroppen känns lätt och fin" jojo... trodde lite mer om dig JH!!

Joel Hultin sa...

Hörru mr negativ, det är väl en jävla skillnad på vad man säger om ett träningspass på onsdagen mot hur det känns under tävling på söndagen, inte sant? Hehehe "trodde mer om mig", ja vem fan gjorde inte det??, ställ dig i kön :D. Ursäkta för att jag gjorde mitt bästa och det inte dög, det du tror och tycker om mig bryr jag mig lika mkt om som det katten skiter ur sig . . . .

Anonym sa...

håller med... din motor både palla ett par förkylningar. Men känns inte som att du är intresserad av att bli bättre utan du vill kunna visa upp en full träningskalender...