Ulricehamn levererar!

Är nu på plats i ett fint och soligt Ulricehamn, kom hit vid lunchtid och har under eftermiddagen varit uppe och glidit runt på de fina spåren som lassalyckan bjuder på, det toppat med lite vårvärme och sol gjorde det till ett pass helt klart över förväntan. Åkte igenom skejtbanan ett x antal varv och det är en riktigt fin bana som har blivit lite av en personling favorit med många korta backar, svängar och hårt och stabilt före.

En bana och före som jag diggar skarpt, just det att det svarar emot när man trycker till, visserligen kanske inte det har med snötypen att göra utan att jag aldrig har trycket;) men men fint satan iaf . . . . .

Jag själv kommer ju som sagt stå över morgondagen och fokusera totalt på söndagens 10 km skejt, så fram tills dess kommer det bli lite slappande och något träningspass imorgon för att förbereda och toppa kroppen inför detta. Imorgon kommer jag dock agera lite serviceman och sköta vallning och lite annat smått och gott åt syrran och hennes norska kollega Trude. En fin och spännande helg i Ulricehamn väntar helt enkelt.

Vill även passa på att gratulera klubbkamraterna uppe på USM i Lycksele till riktigt fina prestationer idag där det bl.a blev ett guld. Säger det återigen, en av sveriges bästa och mest lovande ungdomstrupper finns i klubbens förfogande, nu gäller det bara för mig själv att sätta fart på seniorbiten ochså vilket verkar vara lättare sagt än gjort =)

Inga kommentarer: