Smittfebran



Ja som ni säkert har märkt har det varit lite utebliven bloggning the last couple of days och det är rätt naturligt då jag inte har så mkt att säga eftersom de senaste dagarna bestått av soffmarathon och tv tittande deluxe. För det blev nämligen så att det lilla halsontet utvecklade sig lite, från hals och ont i bröstet, till huvudvärk och smittfebran, så tyvärr ligger jag sjuk, igen! Efter de senaste 3 sjukdagarna för tre veckor sen så trodde jag att jag fått min ranson av baciller för det här året då jag inte brukar vara sjuk särskilt ofta eller länge. Förra året var jag sjuk 9 dagar sammanlagt . . .

Men konstigt nog lyckades jag bli sjuk igen, varför vet jag inte då jag startade upp lugnt och bra efter förra sjukdomen och dessutom har varit noggrann med kost, sömn och vila. Men men nu är det bara att konstatera fakta, samtidigt kommer den här sjukdomsperioden rätt så bra tajmad om nu en sjukdom kan vara det. Under den här perioden ska jag som sagt dra ner på träningen rätt mkt i mängd för att ge kroppen vila och chans att bygga upp sig en nivå till på formskalan. Så om man ska se något positivt ur det hela så får jag vila upp mig ordentligt samtidigt som jag inte tappar alltför mkt träning. Förhoppningsvis kan jag vara i rullning igen på söndag och sedan tar vi det dag för dag, den missade fartveckan skall dock genomföras men senareläggs helt enkelt lite i träningsperioden.

Då vet ni läget.

/ JH

Inga kommentarer: