Skidgodis från Torsby



Som säkert de flesta av er vet var jag i helgen på ett nyttigt och riktigt bra läger uppe i Torsby, där hade jag blandannat sällskap av den 30 man stora Kalle/Folksamtruppen från Örebro Läns Skidförbund. Ett riktigt gött gäng med massa talang, förutom att de åkte skidor så fick de även leka lite med min Gopro kamera, resultatet ser ni ovan. Tack allesammans för ett toppenläger!

För egen del blev det tyvärr en vilodag igår, många har jag hört och vet blir sjuka efter att ha varit inne i tunnelns speciella luft och snurrat ett par dagar, personligen har jag bara goda minnen och inga tidigare sjukdomssymptom av mina besök där. Men igår kom det smygande lite halsont under dagen så jag tog det säkra före det osäkra och tog en vila, förhoppningen är dock att kunna dra igång träningen så snart som möjligt, med blir det segdraget får jag tyvärr planera om lite. Har ju en lite lättare period framför mig vad gäller mängdträningen där jag kommer ligga på endast ca 60 timmar under 4 veckor mot de tidigare 85-90, tanken med detta är att hämta hem all träning och dessutom inte köra ner mig allt för långt i botten och få en sliten kropp med mig in i säsongen, det blir mer fokus på fart helt enkelt. Men under nästa period kommer träningen återigen stegras.

Inga kommentarer: