12,5 timme resande och race



Hallå där, back in Sweden and Pennybridge.

Efter onsdagens fina morgonpass i ett sagolikt Meråker så började den långa färden hem, först 5,5 timme i bil och sedan resten tåg och buss och väl hemma i sängen kunde jag konstatera efter en lång dag att klockan var 23:20 och det var dags att sova, men jag tycker att jag klarade av resan rätt bra och var glad över att jag tränade på morgonen då det annars hade varit en riktigt svårt att sitta still.

För att sammanfatta Norgetrippen litegrann så var den mkt lyckad både vad gäller det fysiska som det psykiska, jag fick en hel del fina pass i Meråker och det var mentalt skönt att byta lite träningsterräng för ett tag, även fast Kilsbergen är enormt varierande och bra så kändes det ändå som en liten kick i vardagen. Meråker och dess fjällvärld är enormt fin om man söker fin och tuff terräng, fina åkbackar, bra rullskidbana och stor variation vad gäller terräng, samtidigt är det många som gnällspikar som säger att det är klart Norge skapar så bra skidåkare eftersom dom har just den terrängen. Men egentligen skiljer det sig inte allt för mkt mot Sverige och dess terräng, visst de har lite mer kuperat landskap och en hel del fördelar men samtidigt så har även vi bra träningsterräng här i Sverige, vi får det bara inte upplagt på silverfat som våra landsmän utan får tänka till lite mer. Men men summan av kardemumman är att jag gillar Norge och Meråker, skarpt. Kanske blir det en framtid i vårat grannland om några år . .  .

Men som sagt, back in Sweden och back to work var det som gällde igår och jag brände av 8 timmar direkt, träningsmässigt blev det en lugnare dag igår och jag körde ett tuffare styrkepass på kvällen (45x40/20) med en hel del nya övningar som känns i kroppen idag. Nu på morgonen ska jag avverka ett race på de klassiska rullskidorna och under helgen kommer träningen stegras en hel del och jag kommer samla ihop ca 10 timmar under denna och intervallpass både på lördag och söndag.

Inga kommentarer: