Som en tom kylbox

Det är redigt varmt i Torsby idag, som tur var så körde vi som sagt vårat planerade utepass rätt så tidigt imorse vilket gjorde att vi under eftermiddagen slapp den värsta hettan då vi var inne i glassfrysen och varvade. Pga en lite småöm fot så hoppade jag över den klassiska åkningen och körde enbart skejt i 2,5 timme, använde tiden väl och körde mkt teknik, benskate och diverse balansövningar. Men eftersom man har tur och är småfet och tung så var det inga problem med balansen, man står stabilt på marken helt enkelt.

Själva åkningen kändes även den rätt så bra idag, särskilt utförsåkningen och vätskepauserna som jag kommer bli livsfarlig på till vintern. Har man bra lagg och tyngd så får man fördelar utför och har man oxå en stor käft så är man oslagbar på vätskepauserna. Näe men skämt och sido så känns åkningen förvånansvärt fin och det känns som att jag är lite starkare och lättare, jag får ett bra flyt i åkningen och kan driva på med mina mått mätt bra uppför.

Imorgon står det 2 pass i tunneln på planen och passet under förmiddagen kommer bli lite längre medans det under eftermiddagen blir lite kortare. Det är rätt så folktomt i Torsby för tillfället och i tunneln är det gott om plats, även spåren verkar hålla ihop bättre i år och det blir inte lika sockrigt som det annars brukar bli.

Troligtvis kommer jag åka hem imorgon och vara hemma tills på Onsdag då jag återigen drar upp hit igen för att under mängdveckan passa på att nöta teknik och få lite byte av träningsmiljö, men men nu är det fokus på en fin träningsdag imorgon och förhoppningsvis kommer även kameran hänga med.

Inga kommentarer: