En liten resumé

Vilodag idag? nej, men lite lättare träning iform av statisk styrka och jogg+ stretch, något som behövs efter en fin men rätt så hård avslutning på den förra träningsveckan som avslutades igår med ett långpass stakning a la 3 timmar och med 2 stycken 10 minutersintervaller på slutet, en form av stegringsdistans helt enkelt. Såhär såg veckan ut i sin helhet . . . .

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: RAIIIK Tröskel (0,40) (2,00)
Torsdag: La1 (2,15)/ RAIK+ AS (2,00)
Fredag: LaIII ( 3000) (1,30) / Crosspass (4,15)
Lördag RAIIIK (0,30) (2,00)/ LA1 2,15 + LAIII 0,10
Söndag Stakning 3,05 ( + AIII, 0,20)

Tid: 19,20

En i mina ögon sett helt okej kvalitetsvecka med mkt fart, visserligen inte så långa effektiva intervalltider men den farten jag har kört har legat på hög nivå. Och som synes så har det blivit mkt ben i form av löpning/cykel men även en hel del överkropp då jag kört mkt klassiskt. Kroppen har svarat bra och det känns som att jag har nått en stabil nivå i träningen där jag får nytta av och utvecklas av träningen.

 Tanken inför denna träningsvecka som ligger inför mig är att fortsätta med mkt fart då det är en kvalitetsvecka men framåt helgen gå över mot mer mängdträning då tunneln troligtvis väntar. Träningsmängden kommer landa på mellan 15-20 timmar och prioriteringen ligger på fartpassen.

Återkommer med en rapport senare idag.

Inga kommentarer: