Lite halvmesigt


Känns dom här Kvalitetsveckorna med lite mindre mängdträning och mer a3 pass, känns liksom som att man inte tränar så mkt utan bara är ute och lullar för att inte kalaskulan på magen ska växa sig allt för stor, men samtidigt vet jag och känner att de här veckorna ger, jag behöver lägga fokus på att höja mig och utveckla mig vad gäller den höga farten och det får jag möjlighet till här. Det är inte timmarna som gör det utan kvalitén, så även fast jag bara ligger på lite halvmesiga 15 timmar under de här 2 veckorna så vet jag att det är rätt i det långa loppet, men det finns ändå en träningsdjävul där inne någonstans som vill träna hellre enormt mkt än bra.

 Det gäller att hitta en balans och hela tiden ligga på gränsen vad kroppen klarar av för att tillslut förhoppningsvis få ut det i spåret någon dag, och jag tror jag hittat en nyckel, förut kanske jag tränade mkt samtidigt som jag hade med mig huvudet under armen, men numera så tror jag hittat det som krävs, det som krävs för att ta ett steg till. Jag kan bara hoppas men det känns som så, samtidigt så kan man inte drömma sig  till toppen utan det gäller att leva i nuet och i verligheten och lägga ner det som krävs.

Just nu är jag egentligen en nobody, har inga större resultat den senaste säsongen och om jag inte vore så tankspridd och säger vad jag tycker så skulle jag vara en i den där stora smeten av motionärer med stora drömmar, för krasst sätt så är det ju där jag är just nu, en motionär. Men med strävan mot något större, något bättre och något lite finare, därför tyckte jag det var lite kul häromdan när langd.se skrev i deras intervju att de intervjuade "elitåkare", för jag är ingen elitåkare resultatmässigt just nu, kanske träningsmässigt men inte tävlingsmässigt. Så lite fascinerande är det ju att en liten motionär som jag dyker upp här och där i media, men men hellre ökänd än okänd, även fast jag själv tycker att uttrycket mediah--a stämmer in rätt så bra för tillfället. Men jag lever vidare på vågen och förhoppningsvis kan jag en dag kalla mig elitåkare . . . .

Som sagt inne på andra kvalitetsveckan nu, vilket innebär mkt intervall och så även idag. Idag ska det avverkas ett intervallpass stakning 5x10 minuter med 2 minuters vila och sedan ett löppass och styrka, sen kör vi på i den höga pulsens tecken resten av veckan innan vi under nästa vecka kör en mängdvecka med 25 timmars träning. Lets go!

1 kommentar:

Anonym sa...

Träna på lite nu istället, följ träningsdjävulen! 15 timmars veckor har inget blivit världsmästare på, du måste upp i lite timmar om det ska bli någon fart i skidspåret! Lycka till!