Holmenkollens största stjärna redan borta

Hallå, det var ett tag sen, jag har helt enkelt haft häcken full de senaste 2 dagarna. Tidig träning i Tisdags morse följt av jobb 12-20 och igår var det jobb 8.30 - 16 som gällde följt av träning och skidlektion, men men jag har det hellre så här än att gå runt och inte göra någonting.

Under förmiddagen igår så satt jag på Scandic Grand Hotel i centrala Örebro och hade en 3 timmar lång cykelutbildning med cykelmärket och vintersportsmärket Scott, vi gick igenom deras nya sortiment inför säsongen och det var riktigt läckra cyklar som visades, att man sedan fick med sig ett litet presentkit innehållandes hjälm och rygga för 2 000 spänn satt ju inte helt fel. Blev riktigt sugen på att investera i en ny träningshoj då min gamla trotjänare från biltemas kvalitetshörna 2002 börjar tappa stinget, en http://www.scott-sports.com/us_en/product/10024/55456/217937 skulle inte sitta helt fel framåt maj.

Annars var det som sagt skidlektion och jobb igår, på jobbet flyter det på riktigt bra, men det är högt tryck nu inför vasan och det säljs skidpaket och valla som aldrig förr, kul men samtidigt lite stressigt. Igår kväll hade jag som sagt den sista av 12 skidlektioner uppe i Ånnaboda, det gick bra trots lite småkalla temperaturer på -15 men efter helgens härdning uppe i sveg så kändes det som rena rama värmeböljan. Min egen träning börjar så smått komma igång och det känns ok, framförallt känns det riktigt skönt att kunna träna igen.

I måndags var det som sagt dubbelpass ( a1+ styrka) , i tisdags ett kortare a2 pass löpning och igår ett lättare klassiskt pass, nu framåt helgen ska jag försöka öka träningen lite då jag har mindre jobb att göra, dubbelpass idag + långpass imorgon bitti. På Lördag blir det 1 styrkepass + a1 och sedan dubbelpass på Söndag, under Måndag så ska jag sedan föra in lite fart i min träning och det ska bli skönt att sota ur systemet lite. Men vi skyndar långsamt!

Så dubbelpass idag + VM, kan ju inte bli bättre, synd bara att VMs största stjärna Phillip Boit har lämnat skutan  . . . .



Nu ska det tränas, ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Boit åker väl sprinten idag?