En rivstart på morgonen!

Blev en fin och härlig morgon, upp ur sängen på med löparskorna och ut i solen och den -12 gradiga luften. 45 minuter a2 tempo senare så var jag åter hemma och kunde avnjuta en stor och härlig frukost i lugn och ro, och nu sitter jag här och ska snart dra iväg till jobbet och sälja lite lagg. En smått perfekt morgon som fyller en med energi och glädje. . . .

Anledningen till löppasset istället för skejtpass som jag skrev igår var helt enkelt en liten felläsning i träningsschemat, det gäller att komma igång med träningen på ett bra sätt nu men samtidigt inte dunka på för hårt i början då det är lätt hänt att man drar på sig nya sjukdomar då, skynda långsamt även fast det inte är särskilt roligt.

Tävlingsmässigt så ser det tyvärr lite lugn ut nu framöver, jag hade som sagt planen att köra skejtvasan under vasaloppsveckan, den får jag dock lägga ner då kroppen är långt ifrån bra och sjukdomen har tagit hårdare än vad jag trodde. Det är lite frustrerande just för tillfället då jag tycker att jag bara tränar på utan någon tävling den närmaste tiden, för jag vill ju så hemskt gärna tävla och få med mig något av den här skitsäsongen.

Men samtidigt vet jag att det kommer tävlingar framöver, så det är bara att träna på och vara fokuserad och se till att vara på topp när chansen kommer. Grönklitt, Valbergsrännet och Fjälltopp är ju bara en liten del av den stora tävlingskakan som finns kvar, dessa tävlingar ser jag framemot så det är bara att bomba på.

/ JH

Inga kommentarer: