Impulsivt



Hej hej! Dagens planerade korta och lätta a3 pass blev inte riktigt som jag tänkt mig, påväg till Ånnaboda stötte jag nämligen ihop med ett gäng sköna KIFFARE. Deras plan var att åka ett lugnt och fint långpass på långspåren i det minst sagt fina vädret, och eftersom träningsällskap alltid brukar sitta fint så hängde jag på.

Turen vi avverkade blev Ånnaboda - Rysstorget- Gårdsjön - Tomasboda - Lisselängen - Rysstorget - Ånnaboda, 3,10 landade turen på och det var riktigt nice att glida fram i ett förjävla fint vinterlandskap. Tempot var mestadels lågt och väl uppe vid Tomasboda så genomförde jag mina planerade intervaller i en av de fina stigningarna. 3 stycken 5 minuters tröskelintervaller pumpade jag mig igenom och det kändes bra.

Som sagt ett riktigt bra pass där även kroppen kändes okey, blev en fin genomkörare så nu får vi se om det var positivt eller negativt för kroppen, de kommande dagarna kommer lättare träning genomföras innan tävlingen på Fredag. Ska snart ut och jogga och efter det köra en rejäl stretch, imorrn blir det 2 lättare träningspass, b.la. 2 timmar skejt  . . .

Inga kommentarer: