Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp.





Tjena! Back from Grängesberg, gjorde åter igen sällskap med ett par andra frustande och tävlingskåta skidåkare i spåren uppe vid Grottfallsstadion i redan nämnda Grängesberg. 10 km klassisk skidåkning var det som gällde och jag gjorde ett uselt lopp, första varvet var rätt så fiaskoartat och jag fick inte fast skidorna som sig bör, andra varvet var något bättre men inget att stoltsera över. Har dock inte sett några resultat än, men lite smått under isen är jag, presterar långt ifrån vad jag TROR att jag ska kunna prestera, å varför vet jag inte.

Att jag hade dåliga skidor och minimalt med fäste idag kan jag inte heller skylla på, ja menar det är ju jag som väljer dom, att jag bara kört 2 race hitills i år och inte tävlat mkt, tävla mer då!. Näsblod 7 dagar i rad är inget jag brukar råka ut för heller men är något som jag nu upplevt, brukar få detta vid sömnbrist eller sliten kropp och detta har jag inte varit nu. Övertränad, har gått över gränsen vad gäller min fysiska kapacitet och vad min kropp tål, tror jag inte heller, visst jag tränar mkt men långt ifrån vad man skulle kunna göra. Sömn, kost, vila, upplägg? tror inte det heller. Jag presterar nada just nu och vet inte varför, MEN jag har förbannat jävla kul i tränings och tävlingsspåret och det där ju det som är huvudsaken.

Så vi dunkar skallen i väggen en gång till, laddar om till Morapinglan på Söndag och drar dit med en stor portion glädje så får vi se vad resultatet av detta blir. Om kroppen fortfarande inte funkar då, då kanske det är dags att stanna upp och hitta orsaker, men tills dess, ha ett fint GOTT NYTT ÅR kära läsare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Försök lägga in mer vila än vad du gjort hitills, har följt din blogg ett tag och med tanke på vad du presterar nu, så har du mer nytta av att vila mer lägga in korta pass 1h/med impulser. Grundträning har du utan tvekan så det räcker och blir över med.

Lycka till med fortsatta säsongen
/rutinerad

Anonym sa...

Det kanske inte är en slump att skidåkare blir bättre efter de har kommit tillbaka efter att ha åkt på en förkylning och resulterande ofrivilliga vila.

Det är ju inte imorgon du ska vara i din livs form utan om 10 år :)

Anonym sa...

Inte alla som prickar rätt till första tävlingen. Bara att se på självaste Northugs premiär denna vinter. Men några veckors "vila" gjorde susen.

Säsongen är ung Joel!

/Fritz