Inställd dalapremiär?

Vila!

Blir det tyvärr idag, vaknade upp imorse med lite lätt snuva i näsan, ja kanske inte ens det och lite lätt huvudvärk. Inget normala personer eller liknande skulle se som en förkylningskänning eller sjukdom, men som jag som skidåkare tar som ett varningstecken. Att träna så mkt och påfresta kroppen så mkt som en skidåkare har både för och nackdelar, men en fördel är att man lär känna sin kropp otroligt bra, har avvaktat med träningen under dagen för att se om det bara var en "morgontäppa" men eftersom jag fortfarande känner lite snuva så tar jag inga som helst risker såhär nära säsongen, utan det blir en vila idag.

Hade ju planerat ett lättare styrke och jogg pass idag, så särskilt mkt träning missar jag inte, utan den kan jag köra imorgon. Jag låter naturen och dess lagar ha sin lilla gång så får vi se om det bryter ut något eller ej. . . .

Och det sämsta man kan göra när man är sjuk är att hela tiden gå och tänka på den träningen man missar och lägga fokus på sjukdomen, det gör den bara värre tror jag personligen. Så försök se positivt på den tid du inte fyller med träning , slappna av och njut av livet istället. Det ska jag göra ikväll genom att åka in och se europaklara ÖSK möta IFK Göteborg på "behrnabeu", givetvis rejält påpåälsad så att den eventuella sjukdomen inte bryter ut.

Något som även det kan bli inställt är Dalapremiären på Söndag, det är för milt och varmt helt enkelt. beslut tas imorrn och jag håller mina tummar för ett klartecken, för nu j-----vlar vill jag tävla!

Inga kommentarer: