Betongghettot

Filip och Marcus, 2 starka talanger som är på G

Har varit uppe i betonghettot eller Torsby som man ochså kan kalla den värmländska raggarhålan ett par dagar, där har jag varit på läger med klubben under fredagen och lördagen. 2 pass i tunneln och 2 pass i skogarna runt Valberget har avverkats, det är ett gött gäng i klubben och det finns många ruggigt starka skidåkare på gång vilket är riktigt kul att se, och som det ser ut nu väntar troligtvis en framgångsrik vinter för Örebro-områdets skidklubb NR1 Garphyttans IF.

Väl hemma så har jag annars idag haft vilodag men även varit uppe på internutbildning med det sköna gänget från STH, ett bra gäng som säkerligen kommer göra att skidåkning i både spår och backe kommer vara topnotch de kommande åren, bara jättemongot/Kommunpolitikern Björn Sundin slutar fjanta runt och släpper sargen och kommer in i matchen.

Överlag så har det varit en relativt bra träningsvecka där jag följt träningsplaneringen och för 2a veckan i rad fokuserat på fartpassen, lugn start på veckan för att sedan köra på lite hårdare på slutet, veckan i sin helhet ser ni nedan . . .

Mån: Skidor klassiskt 45 min+ as/ms styrka
Tis: Motbakkeintervaller maxlöpning 10x1 min / Fotboll
Ons: MTB + as/ms styrka
Tor: Fotboll
Fre: Skidor klassiskt 2,00 / Skidor klassiskt intervall 10x2 min+ 20 st sprintimpulser
Lörd: Rullskidor klassiskt 1,30 varav 0,40 a2/a3/ Stavgångsintervaller 10x2 minuter
Sön: Vila

Summan av kardemumman 15 timmar träning, 4 intervallpass med blandad känsla samt lite övrig och alternativ träning.
Fokus kommande vecka kommer fortsätta vara på fart och och form, för att sedan under veckan efter det fara upp till bruks och förhoppningsvis få någon dag med lite skidor och snökänsla innan det blir dags för tävlingspremiär.

Inga kommentarer: