Har en lång bit att vandra

En del av lägrets starka gäng.
 
Nu är man tillbaka på hemmaplan, lite mer sliten och lite mer tränad innan man åkte iväg, det har varit ett riktigt bra läger i Idre med kvalitativ träning och gött umgänge, 6 pass har avverkats och 3 av dom har varit finfina intervallpass.
 
Det var skönt att få lite miljöombyte och åka upp till den fina terrängen kring Idre fjäll och när man dessutom får chansen till bra sparring och rejäl träning så är det kanon. Att få chansen att träna och sparra med mkt bättre åkare än mig själv såsom Henrik Ahlm, Patrik Karlsson och Linus Larsson ger både hårdhet och inspiration, hårdhet i och med att man får slita som ett djur, inspiration i och med att det är kul att se hur snabbt dessa pojkar åker, att man själv har en väg upp till deras kapacitet att vandra är inget att hymla om, men jag är en bit påväg och förhoppningsvis kommer den vägen bli kortare och kortare de kommande åren.
 
Lägret har varit en bra väckarklocka i denna höstträning, jag åkte upp dit relativt småsliten och har väl inte alls haft någon toppform att tala om, men det är bara bra det, då vet jag att jag ligger i fas, det är inte nu formen skall finnas där. Dock så har jag fått en del svar vad gäller träningen som det nu gäller att utvärdera och se vad som ska göras.
 

 
 
Men överlag så tycker jag att jag ligger i fas och de sakerna jag jobbat på i sommar har fungerat fint, däremot så kommer jag göra lite planerade småjusteringar nu under en kortare period i höst för att försöka göra helheten i träningen ännu bättre.
 
Idag måndag så har jag en vilodag, en välbehövd sådan då kroppen känns sliten, det har varit en hård och lång vecka med b.la 5 hårda och långa intervallpass, nyttigt som fan, men det sliter. Nedan ser ni veckan som varit i sin helhet.
 
Mån: Skejt intervaller 6x6 min. Återhämtningspass löpning 45 minuter + styrka 60x40/20
Tis: Skejt distans 1,45 + Löpning a2 + fotbollsträning 1,30
Ons: Stakning+smirredrag intervall 5x3min+5x3min. MTB 1,10
Tor: Styrka 60x40/20 + Löpning 0,45 med packe och linus
Fre: Klassiskt distans 2,20. Stavgångsintervaller 3x7 min.
Lör: Klassiskt ebk-intervaller a3 tid 0,46. Löpning distans 2,00
Sön: Skejt tröskelintervaller upp mot nipfjället 1x15min+1x25min.
 
En bra och hård vecka där många bra intervallpass har bombats och även en del mängd, allt som allt landade veckan på ca 21 timmars träning.
 
Nu blir det som sagt vila idag och sedan fortsätter jag 2 veckor till med rejält med intervaller följt av en vecka med lite lugnare träning innan jag går in i en ny träningsperiod. Framåt helgen bär det av till Torsby för lite skidåkning i tunneln vilket ska bli kul.

Inga kommentarer: