Mot snön och Norge

Ser helt okej ut i Sognfjell dit resan går klockan 05:00 på måndag
(Bild lånad av www.langrenn.com)

Efter Onsdagens vilodag så är jag nu återigen i träning, denna vecka har jag tagit det lite lugnare mängdmässigt inför nästa veckas läger i Sognefjell som jag hoppas och vill ska bli blodigt benhårt ur alla perspektiv, kroppen ska få besöka källaren ett par gånger om.

Men träningen som jag genomfört efter vilodagen har gått riktigt fint, särskilt de högintesiva passen som jag kört har känts bra. B.la annat körde jag ett fint Addeschteek-inspirerat (www.adamsteen.se)
under gårdagen, ett riktigt bra pass med hög snittpuls ,188 och en maxpuls på 194. Uppvärmning, 45x10/20, 5 minuters aktiv vila, 45x10/20, nedvarvning.

Även idag har jag tränat på bra då jag hade bjudit in till träningsdag med klubben, 2 explosiva och fina pass har genomförts med god sparring och kvalité, träning när den är som bäst.  Nedan ser ni hur jag tränat senaste tiden . . .

Torsdag: RAIF 1,5 tim / RAIF 0,40 + AS 60x40/20
Fredag: RAIIIF 10/20x90
Lör: La2/a3 + spänst + AS Hållning 30x40/20 / RA2/A3K Sprintpass

Imorrn är det vallning, packande och träning som gäller, styrka samt ett distanspass. Ska försöka hålla hemsidan uppdaterad även i Norge men det beror på internettillgång. Vi snakkes!

Inga kommentarer: