"Garphyttans svar på Stig Töfting"

Slakten på Kilsbergsvallen fortsätter.


Igår kväll var det 8-delsfinal i den så kallade Ebab-cupen eller distriktscupen om man hellre vill kalla den det och cup är något som verkar passa oss i laget bra. I förra omgången var det Rynninge från div.2 som fick respass ut ur cupen efter att vi hade varit strået vassare, och igår kväll var det alltså dags igen.

Vi mötte ett taggat Sturehov, topplag i divison 4 och med en hel del klasspelare, jag själv fick spela från start i en balansroll på mitten där min uppgift var att skava hälsenorna och göra matchen till ett helvete för dom som kom i närheten av området mellan vårt straffområde och mittlinjen. En roll helt i min smak då man får smälla på samt styra spelet en hel del.

Jag fick göra fina 85 minuter på mittfältet, spelade första 70, sedan av plan i 5 minuter pga taktisk förändring och sen in och bomba på de sista igen. Vi vann tillslut en bra fotbollsmatch med 4-3 och återigen var skrällen ett faktum. Så nu har vi, visserligen ett topplag i division 6 men ändå. slagit ut på förhand väldigt väldigt mkt bättre lag vilket är förbannat kul.

Närkes skidstjärna nr 1 Patrik Karlsson var även han på plats och bevittnade fighten, det är ochså han som står för dagens rubrik, om man ska ta det som en merit eller ej vete sjutton.





Överlag så har fotbollen hitills varit ett väldigt positivt inslag i träningen för min egen del, att vi dels skulle vara 40 stycken i truppen och ha 3 tränare var inget jag kunde drömma om på förhand, men det gör att konkurrensen ökar och de blir högre tempo på både träning och match. Personligen så har det varit ett bra inslag i träningen, jag får nyttig löpträning i lite högre tempo, samt en del explosivitet, jag känner mig starkare i benen och sen är det även skönt att kunna varva lite mellan en lagsport som fotboll och en ensamvargssport som skidor. Idag står det ett distanspass löpning på planen samt ett styrkepass.

3 kommentarer:

One96 sa...

Klass spelare i div4?
Öhhh....

One96 sa...

Klasspelare heter det. #särskrivare

Joel Hultin sa...

Allting är relativt, men jämför du med division 8 spelare så håller dessa spelare lite högre klass.