Comebacken är ett faktum!


Efter att i 4 år ha tjatat och funderat om att återuppta mitt fotbollsspelande så gjorde jag igår min första fotbollsträning på ett par år. Faktum är att jag i yngre år spelade heroiskt mkt fotboll vilket fortsatte tills jag stack iväg till skidgymnasiet i Ljusdal för ett par år sen. Innan jag lämnade spelade jag som 15 åring i Garphyttans IF A-lag i divison 5, men efterflytten till Ljusdal har det bara blivit sporadiskt med spelande, dock har varje gång varit förbannat kul och jag har saknat det.

Så efter ett par veckors intensivt funderande tog jag så tag i det igår och gled ner till vallen för en träning, och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. När jag lämnade laget runt 2005/2006 var vi ca 16 spelare och hade 1 tränare som jobbade solo och höll i det mesta, igår var vi däremot 31 stycken och 3 tränare a+b lag, strukturerat och småproffsigt faktiskt. Förbannat kul var det ochså och fotbollen kommer jag fortsätta med från och med nu. Första fotbollsträningen på ett par år var det ju som sagt, och det var väl som att släppa ut Emil Kåberg bland ett par konståkare. Mkt hårt jobb och ett par tuffa tacklingar dominerade mitt spel, men lite finess fattades än så länge. Men nu är nya dojor beställda, och det är bara att träna på.

Anledningen varför jag tar upp fotbollen igen förutom för att det är förbannat kul är helt enkelt för att jag ser det som en bra komplementsträning till skidorna under barmarksperioden, jag vill få in mer löpning i min träning och det får jag på ett naturligt sätt här, samtidigt som det är bra snabbhetsträning med mkt vändningar och ryck, samt under matcher förhoppningsvis bra och kvalitativ a2 träning. Målet är att ha det som ett bra och varierat komplement till den vanliga skidträningen som inte på något sätt kommer minskas pga detta, utan helt enkelt kompletteras med fotboll. Förhoppningen är att bli mer löpstark samt lite explosivare, om jag dessutom kan löpa av mig några kilo muskler så är det bara positivt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nog just detta du behöver, fotboll!