Äntligen är kontraktet signat!

Har de senaste veckorna varit lite långsam med uppdateringen här på hemsidan, har nämligen haft tankarna på ett lite annat håll och har låtit hemsidan hamna i ett fokus längre bak. Men nu är äntligen det jag har haft fokus på klart och nu kan jag lägga mer fokus på träning och uppdateringar igen.

Livet som satsande skidåkare och särskilt satsande skidåkare med lite halvtaskiga resultat senaste säsongerna är tufft, man får fixa det mesta själv och särskilt ekonomiskt så är det tufft.

Men för ett par veckor sen fick jag ett erbjudande som jag blev eld och lågor över, ett företag kontaktade mig med ett väldigt lukrativt erbjudande. Ett erbjudande som kan komma att innebära lite förändringar men som framförallt kommer ge ett riktigt lyft för ekonomin och låter mig satsa hårdare än någonsin.

Kontraktet är nu signat och tanken är att det ska ge mig möjlighet att satsa på heltid fram till SM 2015 som troligtvis kommer gå här på hemmaplan i Ånnaboda. Jag är enormt glad över det här och det känns som en riktigt skön push i rätt riktning.

Värdemässigt så ligger kontraktet på sammanlagt 750 000 över 3 år, vilket i mina ögon är enorma mängder pengar. Så här skriver företaget på sin hemsida.

" Vi har valt att nu stötta skidåkaren Joel Hultin i sin extremt ambitiösa satsning mot toppen inom svensk skidåkning och med SM på hemmaplan som det stora målet. Joel ger inte bara vårt företag chansen att synas i sammanhang såsom träning och elitverksamhet där vi länge velat verka, utan han ger även oss en chans att synas i civila sammanhang då han kommer nyttja våra produkter privat. En win-win situation helt enkelt. De pengar vi satsar i detta över 3 år räknar vi att få tillbaka iform av ökad försäljning"

Som sagt detta känns underbart och jag är extremt tacksam, att det dessutom är ett lokalt företag känns bara ännu bättre i hjärtat. Det här blir kanon och jag ser enormt mkt framemot att samarbeta med Pizzeria Garpen i 3 år framåt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du skrivit 7.500 på 3 år hade jag gått på det..=)

Anonym sa...

Tveksamt att turkarna på pizzerian lägger så mycket pengar på en av sveriges sämsta skidåkare... Aprilapril :P

Anonym sa...

iofs så borde du kunna blåsa ett pizzeria på att du är en framtida toppåkare, du har ju flashiga grejer och casco glasögonen på rätt ställe...=)

Anonym sa...

Haha dina skämt håller klass JH, riktigt hög klass!