Saliga som en flock nunnor



" Saliga och lyckliga som en flock nunnor vid jesu födelse" är ett gammalt fint uttryck som myntats i en klassisk och råskön serie, och det var väl ungefär så jag kände imorse när jag 06:50 stack ut på dagens första pass. Har äntligen börjat komma igång så smått med träningen, har ju förutom träningen kört massvis med skidlektioner i några dagar men det blir mer promenad än träning så det kan man väl kalla för smyyyyg start, men igår körde jag ett pass skidor på 45 minuter och ett pass löpning a la 45 minuter och nu imorse skejtade jag lugnt 1 timme. Ikväll blir det ett löppass efter nattens jobb och imorgon ska jag försöka köra lite lätt fart för att testa kroppen och se om det finns någon chans till tävling i helgen.

Konstsnöslingan har nu utökats till 2,5 km och det är finfina spår som erbjuds =)

Inga kommentarer: