DNF/DNS så det skriker om det!

Det är seeegt, det är för bövelen julafton imorrn och jag har ännu inte gjort min tävlingspremiär den här säsongen, känns rent ut sagt för j--ligt. Min planering för den här säsongen som ni ser nedan har inte gått riktigt som det var tänkt kan man helt klar konstatera . . . .

Tävlingar:
Bruksvallarna Premiären
- 10 November Sprint
- 12 November Skate                                           SJUK/inställt 2 av 3 race
- 13 November Klassiskt

Idre/Särna Loppen
- 10 December                                                   Flyttat, hade ej då möjlighet att delta
- 11 December
Skövde Konstsnö
- 27 December                                                  
Fortfarande med i planen men troligtvis inställt.


Och nu befinner vi oss här, nästa planerade tävling är som sagt den ni ser nedan, min förhoppning var att eftersom jag missat 2 av mina planerade tävlingshelger nu i början av säsongen åtminstone åka 2 tävlingar i tourdekif + ett par lokala tävlingar för att på så sätt få in lite tävlingsvana och fart i kroppen.

Nu har de dock ställts in och jag har därför hamnat i ett knepigt läge med en cup runt hörnet och med noll race i kroppen, inte bra alls men bara att acceptera, sluta gnälla och försöka göra något åt det istället. Det är dock några veckor kvar och dessutom finns det ju förhoppningsvis tävlingar att åka framöver, dessutom flyter träningen på bra och formen känns god. Detta duger dock såklart inte utan jag vill givetvis ha ett kvitto på vart jag står och det kan jag bara få genom race, men men säsongen är lång och det finns mkt kvar att jobba på som ni ser nedan . . . .

Skandinavisk Cup/ Teamsportia Cup Hudiksvall
- 7 Januari
- 8 Januari

LoSpåret
- 21 Januari

SM Östersund
- 25 Januari
- 26 Januari
- 28 Januari
- 29 Januari

Kilsbergsloppet
- 4 Februari

Wadköpingsloppet
- 5 Februari

Orsa Ski Marathon
- 11 Februari

TeamSportiacup Ullricehamn
-18 Februari
-19 Februari

Vasaloppet
- 4 Mars

Hälleforsrännet
- 10 Mars

SM Långberget
- 31 Mars
- 1 April
Orsa Grönklitt ????

Fjälltopp
- 20 April
- 21 April
- 22 April

Förutom dessa så kommer jag även köra DM-loppen och massa mindre lopp. Räknar med ca 25-30 lopp i vinter och målet är att tävla så mkt som möjligt, jag menar det är ju ändå det man tränar för men samtidigt gäller det att få in lite träningsperioder även under säsongen för att bibehålla en god form.

I förrgår körde jag som sagt skejt tills jag spydde, körde ett väldigt tävlingslikt intervallpass i sprintstil, först en prolog på 5 minuter och sedan 3 heat a la 4 minuter. Fint pass och bra känsla.

Igår körde jag en lugnare dag med allmänstyrka 40x40/20 + löpning och idag på förmiddagen ska vi avverka ett crosspass skejt/klassiskt på 3 timmar. Imorrn blir det traditionsenligt ett intervallpass på julaftons morgonen. . . .

1 kommentar:

Anonym sa...

Morapinglan då?