Hänger i Norge

Hej hej! Sitter i en skön fåtölj och kollar ut på den fina norska fjällvärlden utanför fönstret, har inte hunnit utforska stället särskilt mkt än men en resa in i Sverige har hunnits med. Men Meråker verkar vara en riktigt skön plats med riktigt fina omgivningar och fina träningsmöjligheter, ska förhoppningsvis ut på någon träningstur nu under dagarna jag kommer vara här. För träningslängtan har verkligen infunnit sig i kroppen och samtidigt som det varit skönt för knopp och kropp att snart ha vilat i en vecka så är det något som fattas, den där träningsdrogen.

Som sagt, mkt vila har det varit nu, någonting som var välbehövligt efter mitt hårdaste träningsår hittils i min karriär, 796 timmar blev det, en bra grund att stå på inför kommande säsong. Men nu vänder vi blad, i år måste jag höja kvaliten på allt jag gör, jag måste träna smartare och träna ännu bättre för att lyckas, samtidigt som jag måste bli duktigare på att optimera min återhämtning.

Jag vet vad som behöver göras och snart är det dags, jag är motiverad att återigen slänga mig in i hamsterhjulet. Men först ska jag fira en fin påsk här i Meråker med familjen, sen på måndag och under nästa vecka börjar vi sakta men säkert dra igång motorerna. Första månaden kommer bestå av mkt alternativ träning, styrketräning och många långa och lugna pass för att få en bra grund att stå på.

Men nu är det slapping som gäller, vi snakkes!

/JH

/JH

Inga kommentarer: