Politiker - ett j-vla släkte.


Händer mkt saker på hemmaplan nu, saker som man gärna hade varit utan, positivt är det inte iaf.

På länken ovan kan ni läsa vad jag skrev tidigare om detta ämne i vintras.

http://dittorebro.se/content/kommentarer-direkt-fr%C3%A5n-kommunfullm%C3%A4ktige-i-%C3%B6rebro

Även fast jag inte är särskilt politiskt intresserad eller stödjer något speciellt så tycker jag ändå att Staffan Werme sammanfattar det hela rätt så bra.
 
 
 
 
Annars så går träningen framåt, jag är nu inne på mina 2a fartperiod denna 10 veckors period och det känns positivt och förhoppningsvis kan detta vara en bit på vägen mot att bli en bättre skidåkare. De 3 första fartveckorna flöt på fint och jag kunde lägga ca 15 intervallpass till handlingarna, efter det hade jag 1 lugnare vecka med mkt vila och återhämtning varvat med lugna pass. Och nu är det som sagt bara påt igen som gäller, avverkade häromdagen ett klockrent intervallpass då jag körde ett uppförsrace med mkt syra och hög puls. Körde detta pass från Ica nere i Bruksvallarna och målgången låg vid våffelstugan på Kariknallens topp, många höjdmeter och lång effektiv tid i hög pulszon blev det. Racet i sig tog ca 30 minuter och där jag hade 185 som lägsta puls och 204 som maxnotering, just detta jag tror jag behöver, tufft effektivt jobb under lång tid.
 
Annars så rullar det på bra och min vistelse och vinter här i Bruksvallarna börjar rulla mot sitt slut, vad som händer framöver står skrivet i sten men jag har en del spännande projekt på gång. Men först ska jag njuta av de finfina vårvinterveckorna här till fjälls.
 
Lite komiskt att läsa de norska åkarnas reaktioner efter att ha testat banorna i Falun inför helgens världscupsavslutning, visst blir man förvånad av sågningarna, not.
 
"skicross nedover Mørdarbacken! Helsefarlig å arrangere fellesstart!"
 
"De nye løypene i Falun er rett og slett en parodi. Ufattelig at ingen har sett at dette før, og at man tenker å arrangere fellesstart her!!"
               
"Hadde vel strengt talt vært en fordel om han som lagde løypene her i Falun noen gang hadde hatt på seg et par langrennski. "
 
"Sooo....anyone else thinking alpine skis might work better for the race tomorrow? "
 
 
 
Ha de gött folket!
 
 


Inga kommentarer: