Brutal Stolthet!

Under de senaste åren har i mina ögon Garphyttans IF skidor utvecklats på ett enormt fantastiskt sätt och numera kryllar det av rödblåa skidåkare uppe i Ånnaboda, något som jag kan sakna såhär när jag leker fjäll-lämmel här uppe i Härjedalen och inte får ta del av det hela varken särskilt ofta eller på nära håll.

Men att få betrakta klubben, åkarna och resultaten de åstadkommer på lite avstånd gör inte stoltheten mindre direkt. Just nu är juniorerna iväg på JSM och presterar lysande resultat efter resultat och övriga klubben spinner loss i resultatlistorna på mindre tävlingar, så sjukt härligt att se. Och så här har det varit hela vintern vilket inte bara är förbannat kul utan inspirerar väldigt mkt för min egen skidåkning. Att på nära håll få vara med och träna och umgås med dessa sjukt sköna individer under sommar som höst för att sedan se de prestera resultat på toppen av nationell elit, grymt kul att se och något de är så brutalt värda.

 Jag är otroligt stolt att få vara en del av detta och av denna satsning och utveckling som klubben går igenom med relativt små medel men med stor vilja och målmedvetenhet, och ännu roligare är det när man även kan skörda frukterna av detta i form av framgång i skidspåren. Förhoppningsvis kan detta fortsätta för lång tid framöver och förhoppningsvis kan man även behålla en hel del av åkarna när de når seniorålder, då blir klubben något att räkna med för många år framöver. Men vi ska leva i nuet och passa på att njuta av det som nu händer inom klubben och de framgångarna som nås, och där ska alla ha en grymt stor eloge, allt från ledare till åkare till föräldrar till spårmakare, hatten av för er.

Varför skriver jag då plötsligt detta, njaaae jag vet faktiskt inte riktigt men efter att ha sett senaste webbsändningen från JSM så flög patriotismen i en litegrann. Forza GIF!

Vad gäller min egna skidåkning så tränar jag på, bra och målmedvetet och snart har jag bränt av en riktigt bra 4 veckorsperiod med lite mindre träning men med mkt kvalité, det känns bra och det är bara att fortsätta på den väg jag stakat ut för mig själv framöver.

Ha en fortsatt fin vårvinter gott folk!


Inga kommentarer: