Ren och skär kärlek

Nu kommer dom, fjällrävar och pingvinerna, nu blir det kallt som ett isbjörnsarsle, kärlek!
 
Hej gubbar och tanter, killar och tjejer, fula och snygga, unga och gamla, nu börjar man äntligen vakna till liv igen. Under gårdagen (lördag) hade vi hemmaläger här i hyttan där vi utnyttjade Kilsbergens fina och kuperade terräng tillfullo och avverkade 2 fina pass, 2 pass som för mig var de sista för träningsveckan, dock var jag extremt sugen att delta på grannklubben KIFs "utmaningsdag" under söndagen, men ibland får man plocka upp huvudet som man oftast har under armen och sätta det på rätt plats och försöka tänkta klart, förhoppningsvis tänkte jag helt rätt och satte stopp för träningsveckan under lördagen med en rejält sliten kropp. Veckan ser ni nedan . . . 
 
MÅN: Löpning distans med stavar 3,05/ Jogg + Maxstyrka ( 7 övningar x 3) + AS 30x40/20 (1,10)
TIS: Rullskidor klassiskt distans 2,00/ Snabbhet/spänst/explosivitet ( a2, 1,45)
ONS: MTB 1,20 + Jogg+ AS 60x40/20 (1,30)
TOR: Elghufsintervaller 20x70/20 (1,30) + Rullskidor distans klassiskt 2,00
FRE: Löpning distans 1,45/ Jogg + Maxstyrka ( 7 övningar x 3) + AS 30x40/20 (1,10)
Lör: Crosspass, rullskidor+löpning 2,5 timme / Elghufsintervaller, 4 stycken av olika längd a3 tid 0,25 (1,30)
 
 
Denna vecka som för mig på något vis sätter punkt för sommar och höstträningen, då det var en av de sista, iaf i mina ögon, tuffa träningsveckorna. Veckan som flutit på fint och som gett mig ett bra kvitto på att jag ligger till bra och stabilt träningsmässigt, hur det sedan ligger till tävlingsmässigt är ju en helt annan sak, visst jag skulle ju kunna sitta här och snacka om hur livsfarlig jag kommer bli i vinter och hur bra jag kommer åka, men efter att ha dominerat nedre delen av resultatlistan de senaste säsongerna så kanske det är bäst att hålla käft, men jag ligger i bra fas träningsmässigt och som vanligt tror jag på mig själv, vem ska annars göra det? och de kommande veckorna som är kvar till säsongen kommer iaf för min del handla om att försöka förbereda mig så gott som det går för premiären i Bruksvallarna.
 
Jag kommer nu börja släppa upp träningen så smått och försöka få fläsket att infinna sig i någon slags form, detta genom lite mindre träning men med mer korta och hårda pass i form av intervaller och testrace, något som iaf kommer genomsyra de 2 kommande träningsveckorna.
 
Mentalt är det skönt att ha klarat av denna vecka då gud har pissat på en hela veckan iform av hällregn varenda pass och moder jord har belönat en med stenhård asfalt och slajmiga löv över halva vägbanan. Och nu när Kung Bore ser ut att anlända med snorkyla och en dump av det vita pudret så stiger ju motivationen.
 
Det som händer just nu är att jag vilat under söndagen och kommer göra likadant under måndagen för att sedan dra igång maskineriet under tisdagen. Förhoppningsvis är jag kroppsligt på tårna och redo för hårdkörning då, nu äre bara å gasa.
 

 

 
Ha de gött folket så hörs vi.Tack för mig. / Mvh närkes svar på Ranelid och Sixten Jerneberg i en och samma person.

Inga kommentarer: