Hemma!

 Klockren skidåkning på 1420 moh
 Fina löpturer
Toppen av Galdöpiggen 2 469 moh
Mattias Karlsson Ulricehamn, Erik Johansson Tranemo, Joel Hultin, Carl Magnusson IFK mora, Pontus Rygh Ulricehamn


Då var man åter hemma igen i platta och tråkiga sverige, näedå så illa känns det faktiskt inte, efter gårdagens monsterresa på ca 11 timmar i bil så var det mkt skönt att lägga sig i sin egen säng och sova. Sen i onsdags då jag sist gjorde ett avtryck här så har ytterligare ett par fina träningsdagar passerat förbi, allt som allt blev lägret i Sognefjell en toppenupplevelse på alla sätt och vis och det är ett ställe jag kommer återkomma till.

 Såhär tränade jag under veckan :

Mån: Resdag. 1,15 löpning a1/a2 på kvällen upp på en topp på ca 1400 meter vid boendet.
Tis: Skejt+löpning 2,20/ Skej intervaller tröskel 4x10, allt som allt 2 timmar
Ons: Skejt+löpning 2,15 / Klassiskt intervaller 4x4 max, allt som allt 1,45
Tor: La1/a2 upp på Norden och Norges högsta berg, Galdöpiggen, 3,45/ Skejt återhämtningspass 45 minuter
Fre: Testrace 6,3 km skejt, 0,20. allt som allt 1,5 timme.

Träningsmässigt så har veckan varit bra och jag har kört en hel del tuffa pass på skidor vilket har varit riktigt nyttigt, annars så har jag fokuserat mkt på teknik och utnyttjat den fina slinga väl.

Idag lördag har jag nu på morgonen kört ytterligare ett intervallpass 3x8 minuter tröskel skejt och jag kommer köra på hårt veckan ut för att sedan ta det lite lugnt i några dagar. Är inne i ett skönt "flow" nu , känns bra!

Inga kommentarer: