Rätt hård dag

Myrgänget - Erik


Sen den lilla sjukdomen på 2 dagar (om man nu ens kan kalla det sjukdom) så har jag faktisk tränat på rätt bra och tränat acceptabla 12 timmar på 3 dagar. Det känns som man börjar komma in i andra andningen nu och kan börja köra på rätt så hårt som även är planen. Igår på midsommardagen tränade jag 2 klockrena pass.

På förmiddagen blev det som planerat ett intervallpass och denna gången på myren, fick med mig ett litet gäng att sparra med vilket var skönt och roligt. Väl på myren så avverkade vi först en liten pyramid på 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuter med hälften vila av den effektiva tiden, efter det så bombades det på med 15stycken 70/20 intervaller på rad. Själva passet landade på ca 2 timmar och den effektiva intervalltiden mellan 45-50 minuter beroende på hur man räknar. Kändes som jag kunde pressa på kroppen rätt bra och maxpulsen landade på 201 slag. Överlag så har de senaste intervallpassen känts bra och jag verkar kunna pressa mig på ett bättre sätt i år, jag orkar pressa upp mig på höga pulsnivåer och hålla mig där under längre tid, exakt det som krävs och det jag ska träna på.

Under eftermiddagen blev det sedan en kortare löptur + styrka. Styrkedelen i sig var ett allmänstyrkepass avdelning tuffare där jag körde 60x40/20 non stop. Passet i sig gick riktigt bra.

Nu idag så ska jag ta mig ut på ett pass på skejtrullskidorna för att senare i eftermiddag spela fotbollsmatch, hoppas få springa skiten ur mig rejält och pressa upp pulsen på höga nivåer.

Inga kommentarer: