Bergslagsleden



Bergslagsleden sträcker sig 28 mil och är mestadels finfina stigar genom ett fint landskap, 4 mil av dessa avverkade jag igår.


Igår morse stack jag ut på ett riktigt långpass löpning i de djupa skogarna mellan Ånnaboda och Nora, tanken var först att vi var ett stort gäng från klubben och lite annat löst folk som skulle sticka iväg, men låga temperaturer i kombination med ösregn deluxe gjorde att de allra flesta bangade ur. Men har man satt planeringen så är det bara att följa den  . . . .

Jag fick dock med mig klubbkompisen Gustav som hängde på 2/5 delar av passet vilket var skönt, den 3,35 timmar långa turen som jag avverkade gick mestadels på den till stora delar fina Bergslagsleden som ni ser lite bilder från ovan, dock är just det partiet som jag sprang igår extremt stenigt och lerigt samt innehåller en hel del rötter och är även rätt bra kuperat bitvis. Men det vart ett riktigt fint långpass där benen kändes allt bättre ju längre tiden gick. Turen landade som sagt på 3,35 och 42 fina kilometer där sträckningen blev på ett ungefär Ånnaboda- Lövåsen - Vargkitteln - Tomasboda - Blankhult - Trollporten - Blankhult - Klockhammar - Tomasboda och sen samma väg hem igen. Stabilt!


Under eftermiddagen körde jag sedan ett kortare joggpass för att få lite cirkulation i benen samt styrka 20x30/30. I Fredags morse smällde jag av ett löprace på 20 minuter på morgonen uppför storstenshöjden vilket kändes bra! Idag väntar det en fotbollsmatch samt ett överkroppspass på rullskidorna.


Inga kommentarer: