Maxstyrkepass

Chapp, lite dåligt med bloggande på slutet men det är mkt annat som tar upp ens tid i dessa härliga vårtider.

Idag brände jag av ett löppass och ett maxstyrkepass, styrkepasset ser ni här nedan och är inriktat på explosivitet och inte muskeltillväxt då jag har väldigt lätt att bygga på mig lite för mkt. Därför kör jag mina set med väldigt få reps för att kunna lasta på en del och få maxinsats på varje repitition uppblandat med lite lättare vikter för att kunna explodera.

3x80 situps
3x4 Chins ( med 10 kg vikt)
3x3 frivändning
3x3 stående rodd
3x3 tricepslyft
3x3 axelpress
3x3 goodmorning
3x10 bänkpress
3x15 situps med 10 kg vikt

( alltså 3 set med oftast 3 eller 4 reps)

Nedvarvning och uppvarvning

Passet kändes bra och jag kommer som vanligt lägga in lite mer maxstyrka nu i slutet av säsongen/ början av barmarken för att bygga upp en stabil grund att stå på.

Imorrn är det ledigt från jobbet men ska hinna med 2 pass och en skidlektion, tänker bränna av det första löpintervallpasset för säsongen imorgon bitti, intressant!

2 kommentarer:

Sebastian Månsson sa...

Du är välkommen till Hagabys klubbstuga på tisdagar om du vill köra intervaller. Vi kör ju med "Örebro Elitorientering", så det är meningen att alla som vill får komma. 18.00 gäller. Bara att du hör av dig! //Sebbe

JH sa...

Satan så roligt!!! Tack för inviteN, kommer ju inte ha en susning mot er gasseller men bra träning blir det =)