Träning i den svåraste årstiden

Hallå på er. Ja nu har jag varit uppe och genomfört en trevlig och fin klubbträning, planen var som sagt löpintervaller. Men eftersom jag haft ett småömmande knä som visserligen inte stoppat mig från träning men som varit lite oroande , så passet blev lite annorlunda. Kände nämligen redan efter uppvärmningen att knät ömmade lite, så just det lilla orosmomentet i samband med det extremt hala och blöta underlaget i mörkret fick mig att tänka om. Blev ett bra och skönt distanspass istället , men testade knät lite och körde 10 minuter 15/15 intervaller på lite torrare underlag och dom kändes fina. Det kan verka mesigt och fegt, eller oxå smart att göra som jag gjorde, men det är såpass kort tid till säsongen så jag tänker inte ta några som helst risker. Sammanlagt blev det 2 timmars träning där jag även körde en del MAQ träning och avslutade med rejäl stretch, så sammanfattningsvis blev det ett bra pass. Imorrn fortsätter min lugna vecka och det står endast ett styrkepass och jogg på schemat, kan tyckas som att jag tränar väldigt lite under de här dagarna, och så är det oxå. Allt enligt plan . . . .
I helgen varvar vi upp igen, det ska bli skönt. Over and Out! JH